Sügisese pööripäeva Püha Piibu tseremoonia, läbiviija Bert Gunn Ameerikast, 19. septembril Lilleorus

Sellel tseremoonial osaleb külalisena ka meie indiaanisõber Rupert Encinas – Lendav Kotkas. Osalejatele on tseremoonial 30 kohta. Koha tagamiseks palume siin registreeruda

Piibutseremooniat võib veidi erinevates versioonides leida kõikjal läbi Põhja- ja Lõuna-Ameerika. See on palvetseremoonia. Tubakat ja teisi ravimtaimi, nagu nt punase paju koort (aga mitte kunagi tajumuutvaid aineid) kasutatakse ühe viisina, kuidas saame saata oma palved meie Looja ja kõrgemate jõududeni. Paljusid inimesi sügavuti puudutanud tseremoonia loob keskkonna, mis edendab suurt rahu ja ühendatust kogu eluga. Paljud on maininud ka suurt armastuse tunnet sellel iidsel tseremoonial. 

Sellel tseremoonial tuleb juttu ka Päikesetantsu tseremoonia tähendusest ja traditsioonist laiemalt. Juhendaja Bert Gunn ja indiaanikülaline Lendav Kotkas on kauaaegse Päikesetantsu kogemusega, tseremoonial kasutatav Piip on Päikesetantsu juurde kuuluv Piip. Lilleorus sai 2016. aastal sisse õnnistatud Lilleoru oma tseremoonia piip – Chanupa (fotol). Taipamine, et Lilleorul võiks olla oma piip, tuli Bertile varasema aasta piibutseremoonial.

Piibutseremooniast, läbiviija Bert Gunn:

"Püha Piip kuulub kõige pühamate vahendite hulka. Palvetseremoonia pühendame igaleühele meist, et aidata meid Loojale lähemale, misiganes ka meie vaade Looja kohta on.

Peale seda, kui Piibu kandja avab tseremoniaalse vahendi – piibu – Neljas Pühas suunas, antakse see käest kätte edasi igale tseremooniast osavõtjale, kes kas suitsetab või puudutab austuse märgiks piibu toruga oma õlgu. Kui Piip on liikumas ringi, võib Piibu kandja kõneleda, andes inimestele edasi sõnumi. Ja mõnikord antakse Piip ka kellelegi edasi selle hoidmiseks ja palvesõnade lausumiseks. Tseremoonia võib aga alata ja lõppeda vaikusega või ka vaikse muusikaga, milleks sageli on traditsiooniline flöödilugu.

Suits aitab kanda meie palved edasi taevastesse, et õnnistada sellega kõiki. Meie palved jätkuvad kogu selle aja, mil Piipu käest kätte edasi saadetakse. Midaiganes me ka ei paluks endile, palume me kogu loodule.

Selle konkreetse tseremoonia Piibuga on palvetatud enam kui 30 Päikesetantsu ajal ja seda on suitsetatud mitmetes pühades paikades üle maailma. Piip toob kaasa kõigi nende inimese palved, kes on seda suitsetanud minevikus ja nende palved, kes saavad seda suitsetama tulevikus.

Seda suitsu ei tõmmata kopsu. Tseremoonia käigus luuakse väga eriline tervendav energia ja kui me puudutame Piipu või suitsetame seda, siis me ühineme kõigi nende tuhandete inimestega, kes on suitsetanud seda Piipu enne meid või saavad seda tegema tulevikus.

Nagu kõikidel meie tseremooniatel, ei ole siin osalustasusid, kuigi annetused aitamaks katta meie reisikulusid, on tänulikult teretulnud. Lisaannetused lähevad kõik Kalpulli Koakalko toetuseks Mehhikosse.
Me kutsume Sind ühinema selle õrna kuid vägeva tseremooniaga."

Juhendajast:

Bert Gunn on tseremooniate läbiviija, meistrimees, kliiniline sotsiaaltöötaja, kelle elukohaks on Chaplin, CT, USA. Kuni 2012 aasta juulini, mil lahkus siitilmast austatud Tlakaelel – Tolteegi-Mehhiko Vanem Teotihuacan’ist – oli Bert Gunn tema assistendiks, reisikaaslaseks, organiseerijaks ja tõlgiks 22 aasta jooksul. Bert on kirjutamas raamatut Tlakaelel’i lahkumisest siitilmast 5 aastat tagasi ja samuti tema reisidest “punasel teel”.

Bert on juhatuse liige järgmistes organisatsioonides: World Council Wisdom Gatherings ja Church of the Earth, ta on meesosalejate pealik Maa Tervenduse Tantsu juures (Dance to Heal the Earth) vastavalt Grandmother Robin Youngblood’i nägemusele juba 3 aastat. Bert on koolitatud ja volitatud Tlakaelel’i ja teiste Vanemate poolt läbi viima ja andma erinevaid traditsioonilisi tseremooniaid ja õpetusi. Teiste tseremooniate hulgas on juba 25 aastat Bert assisteerinud ja läbi viinud üle kogu maailma Nelja Värvi Tseremooniat ja Tonal Mitotianilitzli (Celebration of the Sun) Päikesetantsu tseremooniat Mehhikos ja Temazkal’i higitelgi tseremooniat.

Bert on avatud ka individuaalsetele konsultatsioonidele ja tervendamise seansidele, kui seda talt palutakse, ilma et ta ise kunagi küsiks selle eest tasu: 

Ma püüan pakkuda n-ö jalgadega maapeal taasühendust meie endiga ja meie vaimset ühendust universumiga, läbi jagamise, tseremoonia ja nägemise, et me oleme tervikosa kosmosest. Oleme integraalses ühenduses kogu looduga ja kui me seda taipame, kogeme me olemuslikku tervendavat armastust, mis on tegelikult kõikide vaimsete õpetuste baasiks. See armastus on suurim tervendav jõud meie universumis. Minu töö on pigem universaalne, kui seotud mingi konkreetse traditsiooniga, kuid siiski praktiseerin peamiselt Ameerika mandrilt pärinevaid põliseid traditsioone ja tseremooniaid.”

Tseremoonia läbi viimisel osaleb ka Yvonne-Kiowa de Booij Hollandist, kes mängib muusikat, et aidata tseremoonial osalejail keskenduda. Tegemist on Grou linnast pärit joogaõpetaja, visionäär-kunstniku, muusiku (harf, vokaal ja flööt) ja tervendajaga: “Millal iganes on võimalus, panustan ma sellesse, et luua turvaline ruum, kus inimesed saavad olla iseendana ja terveneda ning areneda läbi selle. Ma tean, et teen tööd, mis mulle kõige paremini sobib. Palju aastaid töötasin ma lastega, olles nii õpetaja, juhendaja kui ka joogatreener, õppides ise sellal, kui tähtis on olla keskendunud siin ja praegu teadlikkusse koos tingimuseta armastusega.”

Bert Päikesetantsu tseremooniast:

"Meie Päikesetants – Tomal Mitotianilitzli (Celebration of the Sun, Sun Dance) toimub igal aastal juuli lõpus Teotihuacan’is, Mehhikos. Raske on sõnadesse panna selle tseremoonia väge ja olulisust. Me tantsime neli päeva järjest, ilma toidu ja veeta, sellel Vaimu Tseremoonial. Tantsime selleks, et inimesed saaksid elada ja et toetada kogu elu. 

Alati, kui me palume midagi, siis me ka ohverdame midagi vastu ja siin just samuti – me palvetame kõikide inimeste eest ja ohverdame Loojale selleks iseenda nälja, janu, väsimuse ja isegi oma liha. Neljapäevane tants on palve, mille keskmes on meie püha puu. See puu on meie ühendus Taeva ja Maa vahel, millelt me saame oma jõu.

Tants viiakse läbi tsükliliselt – neli ringi päevas, kokku on 16 ringi. Igal ringil on erinevad osad, seejuures mõned neist on küllaltki erilised. Nt tervendustsükli ajal on ka kõik toetajad ja külalised teretulnud ühinema tantsijatega, üksteise tervenemise heaks. Me tantsime nelja ilmakaare suunas orienteeritud ringjoone sees. Tantsu alguses siseneme idaväravast ja lõpus lahkume sealtsamast. Mängitakse trummi ja meie grupi lauljad laulavad kogu ringi kestvuse aja. Trummirütm hoiab meie südamed tuksumas ja jalad tantsimas.

Väljaspool ringi on palju toetajaid, kes valmistavad toitu abilistele, hoiavad tuld põlemas, valmistavad ette higitelgi ja toovad vee, lõkkepuud ning toidu üles, mööda pikka mägirada. Me tantsime Cerro Gordol, mis on Teotihuacanis  asuv väiksem mägi. Kogu laagri varustus, lõkkepuud, vesi, toit ja isegi Päikesetantsu puu tuleb meil kanda mööda pikka ja järsku mägirada üles laagriplatsile.

Tantsuringist võib näha kaugel all asuvaid Teotihuacan’i püramiidide. See on väga inspireeriv vaade, mis meenutab meile, miks me tantsime. Esivanemad ehitasid need püramiidid meile, andmaks meile teada, et nad mõtlesid meie peale, tuleviku peale, soovides saata meile sellisel viisil armastuse sõnumi. Oma tantsuga edastame meie seda sama armastuse sõnumit."

Toimumise aeg ja koht
Toimumiskoht: Lilleoru, Aruvalla küla, Rae vald

Kogunemine kell 18.00 indiaanitipi juures Elulille pargis. 

Makseinfo
Osalustasu: 
€30

Soovituslik annetus tseremoonial osalemise eest on 30 eurot. Põlistraditsioonide juurde kuulub tseremooniameistrile väärika annetuse tegemine, mis on toetuseks tema perele ja kogukonnale ning aitab antud juhul katta ka Berti sõidukulusid. Lisaks võidakse tuua kingituseks piibutubakat või midagi muud tähenduslikku.

Registreerumine ja lisainfo
Kontakt
Aigi Vahing
e-mail:
tel:
+372 53 08 71 08